Frais pour les factures papier : 8480-B54-X

Veuillez noter que la description qui suit la désignation du document nous a été fournie par une entité non assujettie à la Loi sur les langues officielles et est donc offerte à titre gracieux seulement. Ainsi, la description est dans la langue dans laquelle elle nous a été transmise.

Partie 1 - 8661-P8-201314012
Demande déposée par PIAC et ACC concernant la pratique de certains FSTs d’imposer des frais pour les factures papiers


2014-08-14 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à la liste de distribution - Objet : Frais associés aux factures papier

2014-08-01 - DiversityCanada Foundation et National Pensioners Federation
Description : The DiversityCanada Foundation (“DiversityCanada”) and the National Pensioners Federation (“NPF”; collectively DiversityCanada/NPF”) have received a letter from the Public Interest Advocacy Centre (PIAC) and the Consumers' Association of Canada (CAC), dated July 31, 2014 on the above-mentioned subject.
Document : 2174794.pdf - 141 Ko

2014-08-01 - Le Centre pour la défense de l'intérêt public et l'Association des consommateurs du Canada
Description : We are writing in response Ms. Motzney’s letter of reply to our Open Letter to the Chairman (30 July 2014) and with respect to your letter to PIAC and CAC of 23 July 2014 “closing” our Part 1 Application on this matter.
Document : 2174344.pdf - 433 Ko

2014-07-30 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à Monsieur John Lawford, Le Centre pour la défense de l'intérêt public et à Monsieur Bruce Cran, Association des consommateurs du Canada.

2014-07-23 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à la liste de distribution - Objet : Frais associés aux factures papier

2014-07-23 - Lettre procédurale
Dossier #: 8661-P8-201314012
Description : Lettre adressée à Avocat du Centre pour la défense de l’intérêt public et de l’Association des consommateurs du Canada - Objet : Demande en vertu de la partie 1 déposée par le Centre pour la défense de l’intérêt public et l’Association des consommateurs du Canada concernant les pratiques de facturation de certains fournisseurs de services de télécommunication (frais pour factures papier)

2013-12-18- Lettre du Conseil
Dossier #: 8661-P8-201314012
Description : Lettre adressée à DiversityCanada Foundation - Objet : Demande en vertu de la partie 1 présentée par le Centre pour la défense de l’intérêt public (le PIAC) et l’Association des consommateurs du Canada (ACC) concernant certaines pratiques de facturation des fournisseurs de services de télécommunications (frais pour les factures papier) Numéro de dossier du CRTC : 8661-P8-201314012

2013-11-27 - TELUS Communications Company
Description : TELUS Communications Company (“TELUS” or the “Company”) is in receipt of a Commission staff letter dated November 21, 2013 in relation to PIAC’s Part 1 application mentioned in the subject line. In its letter, Commission staff, among other things, requests that parties to the application update, as necessary, their responses to interrogatories posed by Commission staff in a letter issued on July 3, 2013 about the Company’s practices regarding paper bill charges.
Document : 2021915.pdf - 104 Ko

2013-11-27 - MTS Allstream
Description : MTS Inc. (MTS) is in receipt of requests for information, dated 22 November 2013, requesting any updates to the information provided in July 2013 regarding charging customers for paper bills. MTS is filing the following revised response to the Commission’s request for information as an attachment on behalf of itself and Allstream Inc. (Allstream).
Document : 2021888.doc - 224 Ko

2013-11-26 - La Cie de Téléphone de Courcelles Inc
Description : La Cie de Téléphone de Courcelles Inc. accuse réception des questions que le conseil lui a formulées,  par l’intermédiaire de monsieur Nanao Kachi le 21 novembre dernier, relativement à l’objet cité en  rubrique.
Document : 2021879.doc - 18 Ko

2013-11-21 - Lettre procédurale
Dossier #: 8661-P8-201314012
Description : Lettre adressée à la Liste de distribution - Objet : Demande en vertu de la partie I déposée par le Centre pour la défense de l’intérêt public et l’Association des consommateurs du Canada concernant les pratiques de facturation de certains fournisseurs de services de télécommunication (factures papier)

2013-11-19 - Lettre du Conseil
Dossier #: 8661-P8-201314012
Description : Lettre adressée à Centre pour la défense de l’intérêt public et de l’Association des consommateurs du Canada - Objet : Demande en vertu de la partie 1 présentée par le Centre pour la défense de l’intérêt public (le PIAC) et l’Association des consommateurs du Canada (ACC) concernant certaines pratiques de facturation de fournisseurs de services de télécommunications (frais pour les factures papier) No de dossier : 8661-P8-201314012

2013-07-29 -Tbaytel
Description : On July 18, 2013 Tbaytel is provided its responses to the questions posed by the Commission in its letter of July 3, 2013, regarding the charging of customers who wish to continue to receive paper bills.
Document : 1947615.doc - 874 Ko

2013-07-24 - CoopTel
Description : Le 3 juillet 2013, le Conseil a publié une demande de renseignements concernant la portée de la pratique d’appliquer des frais pour recevoir des factures papier.
Document: 1945611.pdf - 51 Ko

2013-07-18 - Independent Telecommunications Providers Association
Description : Pursuant to your letter, dated 3 July 2013, the Independent Telecommunications Providers Association (“the ITPA”) hereby, on the behalf of its member companies, submits their responses to your questions. The list of the ITPA’s member companies can be found in the attachment to this letter.
Document: 1944663.zip - 109 Ko

2013-07-18 - Primus Telecommunications Canada Inc.
Description : Pursuant to the Commission’s 3 July 2013 letter, Primus Telecommunications Canada Inc. hereby files its responses to the requests for information contained therein.
Document: 1944618.zip - 24 Ko

2013-07-18 - MTS Inc.
Description : MTS Inc. (MTS) is in receipt of requests for information, dated 03 July 2013, with regards to charging customers for paper bills. MTS is filing the following responses to the Commission’s request for information as an attachment on behalf of itself and Allstream Inc. (Allstream).
Document: 1944598.docx - 122 Ko

2013-07-18 - SSi Group of Companies (“SSi”)
Description : The SSi Group of Companies (“SSi”) is in receipt of the Commission’s letter dated July 3, 2013 concerning paper billing practices.
Document: 1944589.pdf - 150 Ko

2013-07-18 - Distributel Communications Limited
Description : Distributel Communications Limited (Distributel) is in receipt of the Commission’s letter dated July 3, 2013. The following are the responses of Distributel, and any affiliates, to the following questions posed in the July 13, 2013 letter.
Document : 1944543.pdf - 30 Ko

2013-07-18 -Cogeco Cable Canada Inc.
Description : Pursuant to the Commission staff letter dated 3 July 2013, Cogeco Cable Inc. (Cogeco) hereby submits its response to the request for information concerning the practice of charging customers who wish to continue to receive paper bills.
Document : 1944533.pdf - 36 Ko

2013-07-18 -Téléphone Guèvremont Inc.
Description : Nous désirons donner suite à votre correspondance du 3 juillet 2013, dans le dossier mentionné en rubrique.
Document: 1944531.pdf - 50 Ko

2013-07-18 - Eastlink Telephone
Description : Bragg Communications Inc., operating as Eastlink (“Eastlink”) hereby responds to the questions issued by the Commission’s Chief Consumer Officer in her 3 July 2013 correspondence. We have reproduced the questions below.
Document : 1944526.pdf - 72 Ko

2013-07-18 - Globalive Wireless Management Corp.
Description : Globalive Wireless Management Corp., doing business as “WIND Mobile”, OneConnect Services Inc. (“OneConnect”) and Yak Communications (Canada) Corp. (“Yak”) hereby files responses to interrogatories numbered 1 and 2 received from CRTC on July 3, 2012.
Document: 1944515.zip - 158 Ko

2013-07-18 - Maskatel Inc.
Description : Nous désirons donner suite à votre correspondance du 3 juillet 2013, dans le dossier mentionné en rubrique.
Document: 1944489.pdf - 143 Ko

2013-07-18 - Québecor Média
Description : Conformément aux directives énoncées dans votre lettre du 03 juillet 2013, Québecor Média, au nom de sa filiale Vidéotron, soumet par la présente ses réponses à des demandes de renseignents.
Document: 1944276.pdf - 70 Ko

2013-07-18 - The Companies
Description : Pursuant to the Commission's letter of 3 July 2013, attached are the responses to the Commission's requests for information from: Bell Aliant; Bell Canada; Bell Mobility, including Solo and Virgin Mobile; Bell TV (formerly Bell ExpressVu); Câblevision du Nord; DMTS; KMTS; NorthernTel; Northwestel; and Télébec.
Document: 1944245.zip - 296 Ko

2013-07-18 - TELUS Communications Company
Description : In accordance with the procedures set out by the Commission’s Chief Consumer Officer, TELUS attaches its responses to Commission staff requests for information.
Document: 1944188.zip - 296 Ko

2013-07-18 -Shaw Communication inc.
Description : Further to Commission letter of 3 July 2013, Shaw Telecom G.P. (Shaw) herein provides responses to Commission interrogatories on whether Shaw, or its affiliates, charge customers to receive a paper bill.
Document : 1944179.zip - 276 Ko

2013-07-18 - Public Mobile
Description : Public Mobile is in receipt of a letter dated 3 July 3 2013 from the Commission regarding the charging of wireless customers for paper bills.
Document: 1944159.pdf - 54 Ko

2013-07-18 - Tbaytel
Description : By way of this letter, Tbaytel is providing its responses to the questions posed by the Commission in its letter of July 3, 2013, regarding the charging of customers who wish to continue to receive paper bills.
Document : 1944154.pdf - 84 Ko

2013-07-18 - Rogers Communications
Description : Rogers Communications (which includes Cable, Home Phone, Internet, Wireless, Fido and Chatr) submits the attached responses to the interrogatories received from the CRTC on July 3, 2013.
Document : 1944092.zip - 227 Ko

2013-07-17 - La Compagnie de Téléphone de St-Victor inc
Description : En réponse à votre demande d'information concernant l'imposition de frais aux clients pour les factures papier, La Compagnie de Téléphone de St-Victor inc. avise le Conseil qu'elle n'impose aucuns frais pour la facture papier aux clients et qu'elle n'offre aucun rabais aux clients non plus et ce, dans le but de les inciter à adopter la facturation électronique.
Document : 1939452.zip - 294 Ko

2013-07-17 - Saskatchewan Telecommunications (SaskTel)
Description : In accordance with the procedures established in Commission Staff letter, dated 03 July 2013, in relation to the availability of electronic billing and the charging of customers who receive a paper bill, Saskatchewan Telecommunications (SaskTel) submits that it is not our current practice to charge customers for a paper bill or to provide service discounts to those customers who switch to electronic billing.
Document: 1944257.doc - 55 Ko

2013-07-10 - La Compagnie de Téléphone de Lambton inc.
Description : La Compagnie de Téléphone de Lambton inc. accuse réception des questions que le Conseil lui a adressées, sous la plume de madame Barbara Motzney, le 3 juillet dernier, relativement à l’objet mentionné en rubrique.
Document : 1939452.zip - 662 Ko

2013-07-10 - Téléphone Milot inc.
Description : Téléphone Milot inc. accuse réception des questions que le Conseil lui a adressées, sous la plume de madame Barbara Motzney, le 3 juillet dernier, relativement à l’objet mentionné en rubrique.
Document : 1939399.zip - 113 Ko

2013-07-10 - Sogetel inc
Description : Sogetel inc. accuse réception des questions que le Conseil lui a adressées, sous la plume de madame Barbara Motzney, le 3 juillet dernier, relativement à l’objet mentionné en rubrique.
Document : 1937903.zip - 155 Ko

2013-07-05 - Téléphone de St-Ephrem inc.
Description : En réponse à votre demande d'information concernant I'imposition de frais aux clients pour les factures papier, Téléphone de St-Ephrem inc. avise le Conseil qu'elle n'impose aucuns frais pour la facture papier aux clients et qu'elle n'offre aucun rabais aux clients non plus et ce, dans Ie but de les inciter à adopter la facturation électronique.
Documen t: 1939393.pdf - 317 Ko

2013-07-04 - Novus Entertainment Inc
Description : Novus Entertainment Inc.(“Novus”) is providing this letter in response to yours of July 3, 2013. Novus is a Class 1 Broadcast Distribution Undertaking serving Metro Vancouver. The company is facilities based and offers Cable TV, Internet and Digital Phone Services. The services are bundled so that all charges appear on one monthly invoice.
Document : 1939352.pdf - 186 Ko

2013-07-03 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à Distribution - Objet : Imposition de frais aux clients pour les factures papier

2013-03-28 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à Bell Canada et Bell Aliant Communications régionales, société en commandite - Objet : Communications aux clients concernant l’option de se soustraire aux frais de 2 $ associés aux factures papier

2012-12-21 - Bell Aliant Regional Communications, Limited Partnership and Bell Canada (collectively, the Companies)
Description : Bell Aliant Regional Communications, Limited Partnership (Bell Aliant) and Bell Canada (or Bell) (collectively, the Companies) are in receipt of a Commission Staff letter, dated 7 December 2012, which notes that the Commission continues to receive complaints from consumers and concerned Members of Parliament about the Companies' decision to charge $2 per month for paper bills.
Document : 1812657.doc - 79 Ko

2012-12-19 - Bell Aliant Regional Communications, Limited Partnership and Bell
Description : Bell Aliant Regional Communications, Limited Partnership and Bell Canada (collectively, the Companies) are in receipt of a Commission Staff letter, dated 7 December 2012. Unfortunately, the Companies are unable to respond today and will file their response on 21 December 2012.
Document: 1811969.doc - 72KB

2012-12-07 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à Bell Canada et Bell Aliant Communications régionales, société en commandite - Objet : Plaintes de consommateurs au sujet des frais pour les factures papier et réponse de Bell Canada

2012-05-03 - Bell Canada
Description : Pursuant to the procedure set out by the Commission staff’s letter dated 23 April 2012, Bell Canada is attaching their responses to the Commission's requests for information.
Document : 1811117.zip - 282 Ko

2012-04-23 - Lettre du Conseil
Description : Lettre adressée à Bell Canada - Objet : Frais mensuels de 2 $ pour les factures papier

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